Paieška:   
Informuojame Jus, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Jeigu sutinkate, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Daugiau informacijos...   

2024 m.

Tolerancijos diena

Tarptautinė tolerancijos diena minima nuo 1995 m. UNESCO sprendimu.  Šiais metais lopšelyje-darželyje „Eglutė“ vaikai ir suaugusieji minėjo  šią dieną  šokdami bendrą šokį ir iš savo gamintų vėjų malūnėlių dėliodami ilgą, bet labai svarbų žodį,įpareigojatį mus, ugdytis pakantumą, gebėjimą suprasti kitus, kantrybę.

Projektas „Kas man padeda nusiraminti?"

Garliavos lopšelio-darželio "Eglutė" mokytoja Sigita Miliauskienė bendradarbiaudama su Kauno r. Jonučių darželio mokytoja inicijavo ir organizavo mokytojų gerosios patirties apie ankstyvojo amžiaus vaikų adaptaciją sklaidos respublikinę virtualią parodą-projektą  "Kas man padeda nusiraminti?" Tema sudomino 61  Lietuvos ankstyvojo amžiaus vaikų mokytoją, specialistus. Gerąją darbo patirtį galite pamatyti  virtualioje knygoje.

https://www.canva.com/design/DAGWEwK1pAU/wDbXgnIIB2-CEWiftqLA2g/view?utm_content=DAGWEwK1pAU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Naratyvinis žaidimas Rudenėlio pasaka

Žaidžiame

Tęsiame naratyvinio žaidimo idėjų plėtojimą. Šį rudenį vaikams pasiūlyta žaisti pagal dirbtinio intelekto sukurtą „Rudenėlio pasaką”. Perskaičius pasaką, jau kitą dieną grupėse pasirodė „Genys“ ir paliko vaikams intriguojantį laišką: ar sutiks vaikai padėti rudenėliui susigrąžinti savo burtus ir pasiruošti žiemai? Žaidimas plėtojosi darželio kieme. Vienos mokytojos, persikūnijo į žaidimo personažus, kitos mokytojos, tėveliai lydėjo vaikus ir tapo „žaidėjais“. Vieniems tai pavyko, kiti dar mokosi žaisti su vaikais. Kiekviena grupė žaidė savo žaidimą. 2-3 metų vaikų žaidime labai svarbūs buvo šalia esantys suaugusieji, vaikai buvo nedrąsūs, bet daugelis susidomėję. Tačiau vyresnieji vaikai buvo žymiai drąsesni, aktyvesni, greitesni, skleidėsi jų gebėjimas žaisti.  Mokytojos sukūrė charakteringus personažus, kurie vaikų  žaidimą plėtojo mįslėmis-užduotimis: mokytoja Daiva tapo ežiu ūkininku ir įsikūrė darže prie vaikų auginamų daržovių,  mokytoja Stasė – linksmuolė mama lapė,  mokytoja Birutė – snaudžianti meškutė, mokytoja Jolanta – darbšti voveraitė mezgėja, mokytoja Ingrida – genys muzikantas, kalantis ne tik medį, bet ir ritmą,  mokytoja Lina – miško fėja, gamtos mylėtoja ir stebukladarė. Jei vaikams patiko žaisti Rudenėlio pasaką, mokytojai pasiruošę plėtoti žaidimą su vaikais sutartu laiku.

Konkursas „Sveikuoliukas“

2024 metų rugsėjo 18 dieną sporto aikštelėje įvyko tradicinis Garliavos lopšelio-darželio „Eglutė“ konkursas „Sveikuoliukas“, kurio metu tarpusavyje rungtyniavo septynių darželio grupių vaikų komandos. Konkursą organizavo įstaigos sveikos gyvensenos koordinacinės tarybos narės.  Vaikų komandos dalyvavo  penkiose skirtingose estafetėse. Konkurse  savo amžiaus grupėse geriausiai sekėsi „Grybukų“, „Geniukų“ ir „Kiškučių“ grupių komandoms. Šiame konkurse pralaimėjusiųjų  nebuvo. Visoms komandoms  įteikti „ Sveikuoliuko“ diplomai.

Parengė  mokytoja Jorūnė Lipkinaitė

Šeimos Olimpiada 2024

Šių metų gegužės 15 dieną lopšelyje-darželyje "Eglutė" vyko bendruomenės šventė, kuri sutelkė vaikus ir jų šeimas. Kiekviena grupė delegavo po vieną arba kelias komandas, kurios tarpusavyje varžėsi „Šeimų Olimpiadoje“. Komandos varžėsi šešiose olimpinėse sporto šakose: krepšinis, futbolas, rankinis, bėgimas, šuolis į tolį ir rutulio stūmimas. 16 komandų buvo įteikti direktorės Neringos Okunienės padėkos raštai. Pirmąją vietą laimėjo ir aukso medaliais pasipuošė komanda „Misija-Meškučiai“, antrąją vietą garbingai iškovojo „Stipruoliai“ (sidabro medaliai), o trečiąją – „Marčelos“ (bronzos medaliai). Bendruomenės nariai ne tik džiugiai palaikė savo komandas, bet ir linksmai leido laiką: piešė, sportavo, rašė padėkas ir palinkėjimus darželiui ir jo darbuotojams, fotografavosi „Šeimos Olimpiados" foto rėmelyje. Pavargusiems ir ištroškusiems pravertė „Vandens pertraukėlės", kurių metu darželio virtuvės šefė su savo komanda vaišino skaniais gėrimais. 

Mokytoja Lina Klimienė

Projektai

Tarptautinis Etwinning projektas „Emocijų karuselė/Carousel of the feelings“

Vaiko emocijos ir vaiko emocinis vystymasis pradeda skleistis nuo mažens, todėl jau kūdikystėje galime pradėti ugdyti vaikų emocinį raštingumą. Tam tinka įvairūs metodai: emocijų apibūdinimas paprastais vaiku suprantamais žodžiais ir vaizdavimas mimika, palaipsniui ugdant jų atpažinimo ir įvardijimo įgūdžius, gero pavyzdžio rodymas, kaip galima tinkamai išreikšti įvairias vaiko emocijas. Labai svarbu padėti vaikams suvaldyti emocijas, išmokyti įveikti visus rūpesčius ir išvyti blogas mintis. Ieškau įvairių būdų, kaip stiprinti vaiko emocinę raišką ir kontrolę, todėl 2024 m. vasario-balandžio mėnesiais inicijavau ir organizavau tarptautinį Etwinning projektą „Jausmų karuselė/Carousel of the feelings“. Projekte dalyvavo mokytojai bei specialistai iš Lietuvos, Turkijos, Graikijos ir Rumunijos.  Viso projekto akimirkas ir rezultatus galite pamatyti virtualioje knygoje:

https://www.canva.com/design/DAGCZX9My64/zqdQQeZM1ZDuV-ZBGfuYpw/edit?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2JtRty6CrUgy21qthEV46AiAVr7Jt2Qr3rfci2Ms0Pq3S0Dm5wsel1jFA_aem_Af7M4I5yk1tSSji17VIJV5CL7t7ZsrkWusJ0VBV0OW4YfS6oTsS8WjNSPSsDRr4-elPyPRrdlaTVrRgHOeKit_so

Mokytoja Sigita Miliauskienė

Garliavos vaikų lopšelyje-darželyje ,,Eglutė“ vyr. logopedė Loreta Nainienė parengė ir kartu su  mokytojomis Giedre Vitiene, Jolanta Keriene, Stase Menkevičiene, mokytojo padėjėja Dovile Kubiliene ikimokyklinėse ,,Voveriukų“ ir ,,Grybukų“  grupėse įgyvendino ilgalaikį projektą ,,Kalbadienis“. Šio projekto tikslas – vaikų kalbos ugdymas: fonologinis suvokimas, foneminės klausos, smulkiosios motorikos, atmintie ugdymas.  

,,Voveriukų“ grupėje (5-6 metų vaikai) vaikams parinktos užduotys mokė orientuotis popieriaus lape, vartoti sąvokas „centras“, „viršuje (apačioje) kairėje (dešinėje) pusėje“, „vertikaliai“, „horizontaliai“ ir pan. Kalbiniai žaidimai padėjo suprasti sąvokas ,,žodis“, ,,skiemuo“, ,,garsas“, atpažinti garsus ir juos diferencijuoti, skirti ilgą-trumpą žodį, atrasti panašiai skambančius žodžius.

,,Grybukų“ grupėje (3-4 m.vaikai) projektą pradėjome nuo stambiosios ir smulkiosios motorikos, kalbinio kvėpavimo, regimosios atminties lavinimo. Stambiajai motorikai lavinti pasirinkome fonetinės ritmikos pratimus, kurie apjungia garsą ir judesį. Žaidimo metu imitavome gyvūnų judesius ir skleidžiamus garsus.  Atmintį ,,mankštinome“ žaidimais, kurių metu vaikai, atversdami kiekvieną žaidimo kortelę, stengėsi atpažinti ir įvardinti pavaizduotą gyvūną ar daiktą, įsidėmėti jo vietą. Vėliau atlikome kalbinio kvėpavimo užduotėles: pūtėme muilo burbulus (labiausiai patikęs žaidimas, sukėlęs mažyliams daug teigiamų emocijų), popierines snaiges, vatos gumuliukus. „Vaiko protas yra jo pirštų galiukuose“ (B. Sukhomlinsky), nes smulkioji motorika tiesiogiai susijusi su vaikų kalbos ir pažinimo funkcijų raida, todėl  žaidėme  žaidimus, skirtus rankų pirštams mankštinti. 

Naudota literatūra:

1. https://www.yesforskills.lt/smulkioji-motorika-kuo-svarbus-smulkiosios-motorikos-lavinimas-ir-kokiais-budais-geriausia-tai-daryti

2. https://lavina.lt/

3. https://www.lavinuvaika.lt/tinklarastis/smulkioji-motorika-idejos-veiklai-ir-priemones-jos-lavinimui-nuo-2-6-m/

4. Mačiūnaitė, D., Šukienė D. (2021). Aš mokausi rašyti. Šiauliai.

5. Mačiūnaitė, D., Šukienė D. (2022). Priešmokyklinio amžiaus vaikų fonologinio kalbos sutrikimo įveikimo programa. Šiauliai.

6. Musteikienė, G. (2001). Žaidimai rankų pirštams mankštinti. Šiauliai: K.J.Vasiliausko įmonė.

 Logopedė Loreta Nainienė

„Žaidimai moko“

Labai džiaugiamės, kad jau penktus metus iš eilės mūsų įstaiga dalyvauja respublikinio ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų  prevenciniame projekte „Žaidimai moko“.

Šiais metais projekte dalyvavo „Geniukų“ gr. vaikai, ikimokyklinio ugdymo mokytoja Lina Adomaitienė, logopedė Asta Beleckienė.

Programos tikslas: lavinti ikimokyklinio amžiaus vaikų kompetencijas, įtraukiant juos į aktyvią žaidybinę, patyriminę veiklą, skatinančią mąstymą ir kalbą per konkrečią patirtį.

Įgyvendinant veiklas išbandėme įdomius ugdymo metodus ir būdus. Veiklos turėjo ne tik nuostabią ugdomąją vertę, bet ir buvo itin smagios. Šokinėdami, lipinėdami ir žaisdami aktyvius žaidimus vaikai mokėsi valdyti kūną. Dėliodami kaladėles, kirpdami, lankstydami, klijuodami -  lavino smulkiąją motoriką, kinestezinius pojūčius, dėmesį.  Klausydami žinių apie supantį pasaulį lavino vaizduotę, mąstymą, kalbėjimą. Atlikdami įvairias kalbines užduotis plėtė suvokimą apie įvairius reiškinius bei objektus.

 Projekto metu kiekvienam vaikui buvo suteikta galimybė visapusiškai atsiskleisti. Ypatingai džiaugiamės įvairiais atliktais bandymais ir  užduotimis vaikų kalbiniams gebėjimams lavinti. Vaikai išmoko atsakinėti į klausimus pilnu sakiniu. Labiau išlavėjo rankų pirštų judesiai. Didžiausią dėmesį skyrėme užduotims kurios vaikams sunkiausiai sekėsi atlikti. Tai užduotys  dėmesingam klausymui, bei regimojo suvokimo lavinimui.

Žaidimai suteikė progą geriau pažintis vaikus, sutvirtinti santykius. Kiekvienas apsikabinimas, juokas paliko šiltus prisiminimus.

Logopedė Asta Beleckienė

Žaidžiame naratyvinį žaidimą „Sraigės ir Kiškio lenktynės“

Saulėtą pavasario rytą vaikus grupėse aplankė sraigė Molė (mokytoja Sigita Miliauskienė)  ir kiškis Robis  (mokytoja Regina Reškevičienė), nešini jų draugystės simboliu magišku kiaušiniu. Bičiuliai pasakojo vaikams apie  draugystę, apie kiaušinio atsiradimą, diskutavo, kas atsitiktų jei jis pradingtų? Atrodo, draugai prisikalbėjo – magiškas kiaušinis dingo ir sraigė su kiškiu susipyko. Kur galėjo dingti kiaušinis?... Kaip sutaikyti draugus?... 

Į žaidimą įsitraukė dar vienas personažas Bitė Maja (mokytoja Donata Goberienė), kuri atnešė vaikams užuomenų, kur galėtų būti kiaušinis. Vaikai kasdien,išėję į lauką, ieškojo jo po visą darželio teritoriją.

2024 metų balandžio 9 dieną visi vaikai buvo pakviesti stebėti sraigės ir kiškio lenktynes... Vaikai į varžybas atėjo su pačių gamintais sirgalių plakatais, aistringai palaikė  varžytuves, bet svarbiausia vaikų užduotis išliko – rasti magišką kiaušinį ir  sutaikyti draugus. 

Mokytoja Sigita Miliauskienė

Švenčiame Lietuvos gimtadienius kitaip

Šiais metais lopšelio-darželio bendruomenė minėjo Lietuvos gimtadienius kitaip, ne tik rengė dovanas (šoko, dainavo, piešė, deklamavo) Lietuvai, bet ir mokytojos Sigita Miliauskienė bei Indrė Sungailaitė rengė Respublikinę virtualią parodą „Mūsų grupės herbas“. Galime pasidžiaugti, jog parodoje dalyvavo 240 mokytojų, specialistų, kurie kartu su vaikais kūrė grupės herbus, kuriuose atsispindėjo grupės vertybės, taisyklės bei simbolis. Viso darbo rezultatus galite pamatyti sukurtoje virtualioje knygoje.

https://read.bookcreator.com/M2EjLBr5g6ZI5h4a5F965wOqo6Z2/KscEniuJTG2_fh1ua36XGA/ePKaxrYJS_-A9C53APXVkw

Mokytoja Sigita Miliauskienė

Sveikatinimo valandėlės

Spalio mėnesį kartu su priešmokyklinių grupių ugdytiniais diskutavome, kokie yra sveikos mitybos principai, kaip turi atrodyti sveikų pietų lėkštė bei, žinoma, aptarėme tradicinę mitybos piramidę.

Lapkričio mėnesį išsikėlėme iššūkį supažindinti priešmokyklinių grupių ugdytinius su tvarumo sąvoka. Aptarėme, iš kur atkeliauja maistas ir kaip tai susiję su tvarumu, ką reiškia „mažiau yra tvariau“. Kalbėjomės apie tai, kaip atsakingai turime planuoti savo pirkinius, maisto prekes, kaip galime panaudoti senus daiktus kitokioms savo reikmėms ir, žinoma, kaip teisingai rūšiuoti. Vaikus sudominome su neįprastais faktais apie perdirbimą, pavyzdžiui, iš 670 perdirbtų aliuminio skardinių galima pagaminti dviratį. Vaikams akcentavome, jog tvarumas – tai nedideli pokyčiai, kuriuos galime padaryti, kad padėtume rūpintis mūsų planeta.

Atėjus naujiems metams, pasiruošėme valgyti skanius „mokslo vaisius“. Sausio 12 d. į salę sugūžėjo 44 ugdytiniai pasiruošę pademonstruoti geriausius rezultatus. Protmūšį sudarė 6 užduotys, apimančios mitybos ir gamtos išsaugojimo temas. Dėl pergalės visi įnirtingai kovėsi, bet įvertinus komandų užduočių atlikimo greitį ir pastangas, išsiaiškinome nugalėtojus: 3 vietą laimėjo „Pelėdžiukų“ grupė, vienu tašku daugiau surinkę „Kiškučiai“ užėmė antrąją vietą, o protmūšio nugalėtojais tapo visų raundų lyderiai – „Saulučių“ grupė. Visi dalyviai buvo apdovanoti Kauno rajono visuomenės sveikatos biuro lipdukais bei sveikatai palankiais užkandžiais – vynuogėmis ir sūrio lazdelėmis. Pirmoji vieta papildomai buvo apdovanota pratybų knygelėmis „Ar žinai, ką valgyt sveika“ ir Kauno rajono visuomenės sveikatos biuro meškučio formos atšvaitais.

Mokytojų ir vaikų emocijos bei grįžtamasis ryšys patvirtino, jog tokio pobūdžio susitikimas ir mokymasis dovanoja visiems daug gerų įspūdžių, tad pažadame ateityje jų dar daugiau!

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Evelina Jasevičiūtė ir dietistė Birutė Bunevičiūtė

Puslapis redaguotas: 2025-04-08